Titel: Seglarkväll med Anna och Björn
Plats: Alverbäcks Blommar, Brygga Gårdsväg 14
Beskrivning: Torsdag den 9/3 kl 19:00 har Ekerö Båtklubb nöjet att bjuda in till en spännande kväll där allt skall handla om segling.

Vi har bjudit in två svenska seglarprofiler, Anna Drougge och Björn Hansen. Tillsammans med moderator Jens Ekengren kommer de bjuda på sina erfarenheter från olika projekt och diskutera segling generellt. Det kommer handla om allt från hur man hanterar projekt och peppar besättningar till detaljer om start, taktik och strategi.

Anna Drougge kommer med 2 stycken Volvo Ocean Race i bagaget och Björn Hansen är en av världens främsta match racing seglare och seglar där i världscupcirkusen i M32.

Vi tror att klubbhuset blir trångt, så vi kommer vara hos Alverbäcks Blommor på Brygga Gårdsväg 14.
Anmälan senast 6/3 till ”kappsegling@ekerobk.se”.

Vi bjuder på fika.

Utöver detta kommer vi informera om EBKs stora evenemang till sommaren, då vi igen arrangerar Allsvenskan i segling vid Jungfrusund den 9e-11e juni.

Så missa inte detta evenemang, boka redan nu den 9/3!

Välkomna önskar Seglingskommittén i EBK

Starttid: 19:00