Välkommen att segla vårt årliga öppna KM på Södra Björkfjärden. Denna kappsegling genomförs enligt SRS under öppna och enkla förhållanden. Kappseglingen passar alla, både samtrimmadebesättningar och familjebesättningar kan få en fin och rättvis segling på en ett av Mälarens absolut bästa seglingsvatten. Har man en lätthanterad båt går det även utmärkt att segla shorthand, på två pers, eller singelhanded, en pers. Under kvällen brukar vi grilla och äta tillsammans i Södertälje BKs klubbstuga på Slandö Kalv där vi även kommer att hålla prisutdelning. Vem som helst kan segra i tävlingen men det är endast en Ekerö BK medlem som kan titulera sig klubbmästare.
Tävlingen genomförs på Södra Björkfjärden.

Tid: Samling på Slandö Kalv för Rorsmansmöte 11.00
Start: Första start sker 12.00
Kostnad: 100 kr som betalas på plats.
Anmälan: kappsegling@ekerobk.se eller SMS till Göran Thingvall 0708-378105. I anmälan skall uppges namn, båt, båtklubb och vilket SRS tal ni tänker segla med.
Regel och villkor för deltagande finns på Ekerö BKs hemsida. Länk: http://www.ekerobk.se/?page_id=78.
Startfältet kan delas upp flera startgrupper, beslut om så sker fattas på rorsmansmötet.

Ekerö Båtklubbs öppna KM 1/9 2012