Sjösättningen våren 2011
Sjösättningen äger rum den 7 maj för tunga båtar och 8 maj för lätta båtar. Mer info finns under Varv.

Vaggor, trailers och master ska vara märkta
Du som inte har din vagga, el. dyl. ordentligt märkt med medlemsnummer uppmanas att göra detta så snart som möjligt. Tydlig märkning är en förutsättning för att den som har jour ska kunna kontakta dig, exempelvis för att meddela att din presenning blåst av. Även trailer som ställs upp inom EBK varv ska vara tydligt märkt med medlemsnummer.

Småbåtar på land ska också vara märkta
Du om har en mindre båt, t.ex. släp- eller segeljolle eller kajak, som ligger i jollesticket eller på marken vid sidan om sticket uppmanas att märka båten med namn och medlemsnummer. Båt som inte märkts och som inte kan identifieras riskerar att bli avlägsnad från hamnområdet.

Teckna dig för vakttjänst
Om du har bryggplats och/eller uppläggningsplats för jolle är du skyldig att gå vakt i klubbhamnen två nätter under sommaren. Väljer du som vaktkamrat anhörig/bekant tillgodoräknas du två vaktnätter vid ett tillfälle. Du skall själv informera dig om datum för din vakttjänstgöring. Vaktlista för hela säsongen finns i vaktpärmen i klubbhuset från mitten av april månad.

Du har själv möjlighet att välja lämpliga vaktnätter. Teckningslistor finns utlagda i klubbhuset till och med 31 mars.

Utförliga regler och vaktinstruktioner finns i klubbhuset och på vår hemsida med adress www.ekerobk.se

Se till din båt regelbundet
Vid några tillfällen har klubbens medlemmar drabbats av stölder. En viss förbättring har skett sedan varvplanerna inhägnades, men se ändå till din båt regelbundet. Om du skulle drabbas av inbrott och stöld så gör en polisanmälan och meddela någon i styrelsen.

Till dig som har drev av Aquamatic-typ: Det enda säkra sättet att inte bli av med drevet är att själv montera av det och förvara det hemma.

Töm båten på värdefull utrustning och låt den sedan vara olåst! Lås fast din stege så blir det svårare för tjuvar att komma in i både din och din båtgrannes båt!

Har vi din e-postadress
Styrelsen behöver ibland snabbt informera medlemmarna. Det bästa sättet är då att skicka e-post. Om du under de senast två månaderna inte fått något meddelande från oss saknar vi din adress eller har fel adress. Anmäl då din e-postadress till oss på klubbens hemsida under flik Kontakta oss/Adressändring.

Regelkurs
Under ett antal kvällar i mars-april blir det utbildning i kappseglingsreglerna i klubbstugan. Håll utkik på hemsidan för mer information.

Viktig information om EBK